dag 7 al en natuurlijk nog steeds in Roma - Reisverslag uit Monti, Italië van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu dag 7 al en natuurlijk nog steeds in Roma - Reisverslag uit Monti, Italië van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu

dag 7 al en natuurlijk nog steeds in Roma

Blijf op de hoogte en volg Benne

10 Juli 2014 | Italië, Monti

Ciao lieve mensen,

Vandaag nog een uitslaap dagje. Dat was wel nodig na zo'n lange voetbal avond en avond in de stad als gister. Vandaag hebben we ontzettend veel gelopen. We wilde vandaag namelijk naar het Vaticaan. Maar dat is helemaal aan de andere kant van Rome. We zijn voordat we gingen lopen nog even bij Roma centrale geweest om daar wat geld te pinnen. Al snel kwamen we vele leuke kraampjes tegen en raakte we geobsedeerd door de mooie oorbellen. Doortje heeft er dan ook veel gekocht :D.toen gingen we naar de metro om te kijken voor een metro kaartje naar Vaticaan stad. Maar helaas was het erg duur en bedachten we ons om maar gewoon te kijken hoe ver we zouden komen als we gingen lopen. We hadden dus een hele route gemaakt. We begonnen bij Piazza della republica waar de saint Maria degli angeli kerk stond. Een mooi gebouw helaas mochten we alleen niet naar binnen vanwege onze kleding. Ook was daar een super mooie fontein. En invergelijking met de Trevi fontein had deze wel water en stond niet in de stellingen. Daarom heeft doortje deze fontein maar gebruikt om een wens te doen :). Al snel liepen we verder en hebben we heel goedkoop en lekker ongezond bij de macdonalds gegeten.we zijn toen helemaal doorgelopen naar piazza di spagna waar de Spaanse trappen stonden. Hier boven hadden we prachtig uitzicht. Helaas stond ook het gebouw van piazza di spagna in de stellingen maar dat maakte het uitzicht niet minder mooi. Al snel kwamen we bij villa borghese een super mooi en groot park met ook weer een prachtig uitzicht. Daar zijn we dan ook nog even gebleven. Maar na even uitrusten moesten we weer verder. We gingen naar piazza del popolo omdat we via daar het water over konden richting Jet Vaticaan. Tijdens die loop hebben we een grote meloen voor maar 1 euro gekocht en hebben die toen op gegeten in park Cavour. Daar hebben we heerlijk op een kleedje gelegen en zelfs even met onze ogen dicht. We waren dood op. Maar natuurlijk moesten we daarna wel weer verder. We kwamen nog duizende leuke kraampjes tegen en dan kwamen we toch eindelijk in Vaticaan aan. Helaas stond de rij hier tot ver buiten het gebouw en hebben we dus alleen de buitenkant mogen bezichtigen. Maar het was daar zo mooi en het was een heel bijzonder gebouw om te zien. Zeker ook met de zware lucht die daar heerste en de onweer maakte het spectaculair.

Na Vaticaan waren onze benen toch echt wel kapot en hebben we nog een klein stukje gelopen maar dat was dan ook meteen naar de metro. Daar was het echt vreselijk druk. We hadden al veel meegemaakt in metro's maar zo druk hadden we het nog nooit gehad. Toen we eenmaal weer terug bij het centraal station waren hebben we daar gegeten in een kebab zaak. Was echt heerlijk en heel goedkoop. Ook zijn we dan toch nog even een ijsje gaan halen bij de lekkerste ijszaak in onze buurt.

En nu zitten we lekker in het hostel uit te rusten. We hebben echt heel veel gelopen dus die slaap verdienen we wel. Morgen weer een nieuwe dag.

Slaap lekker xx

• 11 Juli 2014 - 07:27

Peter:

Hoi Benne en Doortje, Wat een mooie wandeling moet dat zijn geweest! Stoer hoor. En wat een verleidingen onderweg; 1000 kraampjes met oorbellen ;-). Ook hele mooie en enge foto's; Benne wil je niet meer op zo'n ballustrade boven de afgrond gaan zitten! ;-)

veel plezier vandaag op vrijdag 11 juli.