laatste dagje in Rome morgen vroeg op naar Venice - Reisverslag uit Monti, Italië van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu laatste dagje in Rome morgen vroeg op naar Venice - Reisverslag uit Monti, Italië van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu

laatste dagje in Rome morgen vroeg op naar Venice

Blijf op de hoogte en volg Benne

11 Juli 2014 | Italië, Monti

Hoihoi,

Vandaag zijn we niet alte vroeg gaan opstaan. Het wilde niet echt lukken. Hadden wel een lekker gezond ontbijtje. En hebben toen onze hele tas al bijna volledig ingepakt voor morgen. We zijn daarna naar het station gegaan om alvast een kaartje voor venetië naar wenen proberen te regelen. Maar het was echt vreselijk daar en de hulp was daar zo slecht en asociaal. We hebben toen maar een kaartje getrokken en wat bleek dat we echt 3 uur hebben moeten wachten voordat ons nummer aan de beurt was. Echt niet normaal lang. Gelukkig hadden we ons wel vermaakt op het station met uren vol kletsen:D. Wel kwamen er elke keer van die mannetjes naar ons toe die ons wilde helpen, maar dan uiteindelijk om geld vragen. Heel irritant. Ook liepen daar vrouwen rond die deden alsof ze zwanger waren in de hoop wat eten van andere te krijgen. Echt een hele andere wereld dan bij ons wij zijn dat helemaal niet gewend.

Maarja uiteindelijk aangekomen bij de balie bleek dat ze die reis alleen nog maar voor 1 en 2 uur snachts had. We baalde dus enorm. Gelukkig stonden we toch niks voor niks zo lang te wachten, omdat we het wel voor elkaar hebben gekregen om alvast een trein van Wenen naar Budapest te regelen voor maar 3 euro. Dus waren we toch een beetje geslaagd :).

Na het station wisten we niet zo goed waar we heen wilden, maar we besloten om toch nog een keer naar het Collosseum te gaan en daarna door naar de buurten aventino en trastevere. Daar waren we nog niet geweest.

Voordat we het water van Aventino naar Trastevere overstaken kwamen we nog langs circo massimo (een mooi parkje) en de church of Saint Mary in Cosmedin met een super mooi torentje. Ook stond daar in het beeld van the mouth if truth. We kwamen er niet helemaal achter waar dat beeld precies voor stond. Maar hij was wel erg mooi en er stond een enorme rij voor. Daarna zijn we over het beroemde Isola Tiberina (eilandje/ brug) gegaan. En hadden een heel mooi uitzicht over de Fiume Tevere (de rivier). We zijn toen nog maar even aan de overkant geweest. Maar we waren al snel moe en hongerig. Dus hebben we die lange tocht terug gelopen naar een snackbarretje waar we voor 3 euro een menuutje hadden. En het was ook nog is lekker. En natuurlijk hebben we onze laatste dag in Rome afgesloten met een heerlijk ijsje bij een hele leuke en super grootte zaak.

Nu zitten we weer lekker in het hostel. Zo lekker uitrusten. Maar eerst nog wat opvrissen en pakken. Want morgen zitten wij in Venetië :D

Slaap lekker en tot morgen! X

Ps: de opdracht van Fenna is volbracht :D ❤️❤️

• 14 Juli 2014 - 23:17

Fenna:

Ja i like, i like!
    Super om je verhalen te lezen Ben, zo fijn om te horen dat jullie het leuk hebben!