vervolg verslag van Praag ( het verslag wilde er n - Reisverslag uit Staré Město, Tsjechische Republiek van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu vervolg verslag van Praag ( het verslag wilde er n - Reisverslag uit Staré Město, Tsjechische Republiek van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu

vervolg verslag van Praag ( het verslag wilde er n

Blijf op de hoogte en volg Benne

20 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Staré Město

We zijn na het inchecken meteen de oude stad ingegaan. En omdat het nog maar negen uur was waren er leuke marktjes en hebben we daar natuurlijk erg van genoten. Daar hebben we ook meteen een sleutel hanger voor aan onze tas gekocht. Wat uiteindelijk kwa prijs een hele goede koop bleek te zijn. We waren er dan ook erg blij mee. Doortje heeft daar ook nog ringetjes gekocht. Hele schattige. Daarna zijn we de subway in gegaan voor een lekker ontbijtje, want we hadden inmiddels toch wel erge honger gekregen van al dat sjouwen.

We zijn verder die dag nog lang in de stad geweest. En hebben heel oud Praag toen al bekeken. Ook kwamen we een klein festival tegen met optredens van verschillende landen. Het was in een parkje dus konden we lekker in de schaduw op het gras liggen luisteren. Het was namelijk onderhand wel in de 30 graden.

Uren zijn we daar gebleven. Tot dat we besloten om naar de super markt te gaan. We hadden nog pasta over van ij Budapest dus hebben we zalm gekocht en komkommertjes. Voor een heerlijke zalmpasta. Ook hebben we flink water ingeslagen en alvast pannenkoeken ingrediënten voor vandaag.

Daarna hebben we ons laat ingecheckt en zijn we direct gaan koken. Die zelfde avond zijn we nog Praag weer ingegaan en hebben we naar vele straat muziekanten geluisterd. Ook hebben we een heerlijk drankje op een terrasje genomen, omdat we dat als verrassinkje hadden gekregen ;) (het was erg lekker!!) na dat drankje zijn we onze bedden ingekropen. Al konden we niet snel slapen want toen we terug naar het hostel liepen lag er een jongen voor op onze straat. Bewusteloos en zijn ogen rolde en hij moest overgeven. Al snel is er een ambulance bij gehaald. En zijn vriend was helemaal in tranen ons hostel ingerend om EHBO spullen te halen. Waarschijnlijk had die jongen veelte veel gedronken. Hij werd dan ook snel met de ambulance vervoerd. Maar je kunt je dus voorstellen dat slapen aan zo'n straat zelfs om 1 uur 's avonds nog lastig was. Door al het lawaai en sirenes en dronken mensen. Maar dat heb je als je midden in Een stad als Praag zit. Zo zie je ook wel weer meer van het echte stads leven.

Vandaag de 20ste zijn we dan ook laat op gaan staan. Alhoewel ik al vroeg me bed uitbrandde. We hebben alles heel rustig gedaan en hadden een eitje voor ontbijt gekookt met eindelijk weer is een glaasje melk. Dat was heerlijk! :)

In de middag zijn we de stad in gegaan naar het deel over de Carls brug. We zijn dan ook naar de kathedraal gegaan en het omringende castle. Het was best een end. We zijn met dat deel van de stad en alles daar bezichtiggen dan ook de hele dag meebezig geweest. Het was daar super mooi en we hadden een prachtig uitzicht. Onderweg hebben we stiekem wel wat ijsjes mee gepakt omdat het nogsteeds in de 30 graden was en we heel wat afliepen.

Het was vandaag een erg leuke en mooie dag. En we hebben ook nog is iets heel erg leuks gekocht. Namelijk kaartjes voor morgen avond (onze laatste avond in Praag) voor een mooie Lichtshow met als thema Afrika. Ik heb er dan ook al erg veel zien in. Morgen word weer een superdag. Eerst naar de nieuwe stad en dan de dag afsluiten met een echte lichtshow in Praag.

Nu hebben we onze pannenkoekjes net op en gaan we zo misschien nog even de stad in en daarna lekker ons bedje in. In de hoop op een goede nachtrust.

Slaap lekker iedereen en groetjes uit het mooie Praag

Ps: doortje en ik hebben met het pannenkoeken bakken weer is het brandalarm af laten gaan. :D gelukkig was het niet meer dan een beetje rook. (Oepsie)