dag 6 en vandaag alweer de tweede hele dag in Rom - Reisverslag uit Monti, Italië van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu dag 6 en vandaag alweer de tweede hele dag in Rom - Reisverslag uit Monti, Italië van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu

dag 6 en vandaag alweer de tweede hele dag in Rom

Blijf op de hoogte en volg Benne

10 Juli 2014 | Italië, Monti

Ciao,

Vanochtend konden we eindelijk een heel klein beetje langer slapen. We hebben ons ontbijtje dan ook pas rond 9 uur gehad. Het was een ontbijtje met allemaal bakkers broodjes, maar het was zo zoet. Dus hebben we vooral cornflakes zitten ete n. Toen hebben we ons opgefrist en bedachten we ons dat we wel is een keertje konden gaan wassen. We hebben toen alle kleding gewassen en in onze kamer opgehangen het was en is echt een bende. Maar alles ruikt nu lekker schoon en fris.

Daarna zijn we de stad ingegaan en naar het colloseum gelopen. Het was echt super mooi. Helaas stond er een te lange rij en konden we er dus niet in. Maar alleen de buitenkant was al super mooi. Ook hebben we daar ik de buurt de andere oude monumenten en opgravingen bekeken (de forums). Heb daar dan ook best wel wat fotootjes van gemaakt.

Na het Colloseum zijn we op weg gegaan naar de trevi fontijn. Onderweg kwamen we vele andere mooie gebouwen tegen. Zo ook het Vittorio Emanuele 11 monument. Het was echt een heel mooi gebouw. Het werd dan ook goed bewaakt. We zijn toen in het gebouw gegaan en hebben het uitzicht van boven kunnen fotograveren. Helaas konden we niet helemaal naar boven dat was echt te duur. Op dat moment werden we helemaal flauw van de honger want het was al best laat, maar hadden geen contant geld meer en onderweg hebben we geen een bank kunnen vinden. Toen zijn we dus op het Vittorio Emanuel 11 monument gaan eten. Daar was namelijk een caféetje met super mooi uitzicht. We hebben toen ook nog nooit zoveel geld uitgegeven aan middag eten, maar het was het allemaal waard. Het was heerlijk en we hadden weer power om door te gaan naar de Trevi fontein.

Na een mooie en lange wandeltocht kwamen we bij de Trevi fontein aan. Helaas was er echt helemaal niks aan omdat die helemaal was leeg gehaald. Er zat geen water en geen muntje meer in. Ook stonden er allemaal hekken en stellingen om heen. Je kon hem dus niet eens goed zien. Dat was wel echt een tegenvaller.

Na de Trevi fontein zijn we de hele oude stad van Rome doorgelopen alvast opzoek naar een plekje waar we die avond de wedstrijd konden gaan kijken. Het is een erg mooie binnenstand met veel leuke eettentjes en mooie gebouwen. Zo kwamen we daar ook langs het pantheon een heel mooi gebouw waar we ook in zijn geweest. En op het plein stond het daar vol met straatartiesten. We zijn daar dan ook even gaan zitten en hebben daar onze gekochte verse meloen opgegeten. Dat hadden we echt even nodig na zo'n wandeltocht.
Im de avond besloten we om toch een stukje terug te lopen naar ons hostel omdat we er anders zo ver vandaan waren. Maar de cafeetjes en restaurantjes waren daar nauwelijks en besloten we toch weer om naar de oude binnenstad van Rome te gaan. Daar hebben we een lekkere pizza gegeten en later in een ander restaurantje de wedstrijd gekeken. We hadden wel niks oranjes daar baalden we eigenlijk wel van. Dus hebben we voor de wedstrijd nog even 2 oranje stropdassen gevonden. :D het was het enige oranje dat we daar vonden. Iedereen juichte wel voor ons als we langskwamen met onze stropdassen op ons hoofd. Helaas was de wedstrijd wat minder en ook het café waar we waren was uiteindelijk niet gastvrij genoeg om ons de hele wedstrijd af te laten zien. We moesten daar dus voor de tweede verlenging al weg. Ook vroegen ze nog een extra 2 euro voor hun oh zo goede service. Nou je hoort het al het was dus niks. We vroegen toen ook naja kunnen we dan met de pin betalen. Maar dat kon niet dus we moesten contant betalen. Wij hadden natuurlijk genoeg contant voor onze drankjes want daar hebben we echt wel op gelet. We hadden zelfs nog 1 euro voor hun "gastvrijheid" over. We miste dus nog maar 1 euro voor de "gastvrijheid" maar ze vonden het niet goed. En wilde dat wij dus die ene euro dat niet eens bij ons drankje hoorde gingen pinnen. Dus wij zeiden okey dat is goed maar dat doen we dan na de wedstrijd, maar ook dat vonden ze niet goed want we mochten de wedstrijd niet afkijken. Toen hebben we een euro gekregen van de jonge achter ons en zijn we snel daar weggegaan. De rest van de wedstrijd hebben we buiten in een cafeetje gezien. We zijn wel tijdens de penalty's terug gaan lopen. Want we moesten nog erg ver naar ons hostel. Het was helaas erg donker en niet leuk. Maar we zijn wel in het hostel aangekomen. Het was dus een erg leuke dag met in de avond een beetje pech en een rot wandeling naar huis.
Maar dat gaat niet op tegen wat wij allemaal hebben gezien.

Vandaag nemen we een dagje de metro en hopen naar Vaticaan stad te kunnen gaan.

Tot snel xx wij gaan weer de stad in