Venetië zonder wifi en met weinig geluk, maar we - Reisverslag uit Favoriten, Oostenrijk van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu Venetië zonder wifi en met weinig geluk, maar we - Reisverslag uit Favoriten, Oostenrijk van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu

Venetië zonder wifi en met weinig geluk, maar we

Blijf op de hoogte en volg Benne

15 Juli 2014 | Oostenrijk, Favoriten

Voor de laatste keer mag ik nog Ciao zeggen.

Venetië was super leuk ondanks de vreselijke reizen. Er is zoveel gebeurd dat ik niet eens weet waar te beginnen.

We zijn zaterdag 12 juli vroeg op gaan staan in het mooie Rome. Toen zijn we snel naar Rome station gelopen en hebben afscheidt genomen van onze super aardige hostel baas. Hij hoopte dan ook dat we snel weer een keertje terug zouden komen in Rome. Maar we hebben helaas geen muntje in de Trevi fontein kunnen gooien waardoor onze terugkeer naar Rome niet gegarandeerd is, maar toch komen we zeker een keertje terug.

Toen we op station waren hadden we lekkere broodjes gekocht voor onderweg. We konden daarna al snel onze trein vinden. De treinreis duurde behoorlijk lang.

Maar uiteindelijk kwamen we toch bij venetië station aan. Het was daar echt heel mooi. We stapte de trein uit en het was meteen geweldig weer ook keken we meteen naar het water met alle bootjes. We hebben daar dan eerst ook nog even wat foto's gemaakt voordat we onze volgende ticket van venetië naar wenen gingen regelen. Het bleek dat we voor die reis vier uur in de bus moesten zitten en vier uur in de trein. We hadden daar dus meteen al geen zin in. Maar daar hoefden we op dat moment nog even niet aan te denken. We mochten eerst met de bus die ons rechtstreeks naar onze camping (camping Rialto) zou brengen.

De camping was een leuke camping en we hadden een schattig tentje. Wel waren er super veel beestjes en veel onweer s'nachts en was me bed van het plateau af gevallen dwars door de tent heen. Gelukkig hebben we dat allemaal wel goed weten te maken.

Diezelfde dag hadden we niet zo zin meer om nog veel te doen en besloten onze camping en het dorpje daaromheen een beetje te verkennen. Daar hebben we overal naar een bank gezocht. In ons beste Italiaans zijn we er eindelijk door een heel aardig oudpaar achter gekomen. We hebben daar toen ook maar snel wat boodschapjes gedaan. En die avond hebben we een deel van Brasilië/ nederland gekeken, maar we waren zo moe dat we eigenlijk al snel in ons bedje lagen.

De volgende dag ( 13 juli) en onze laatste volle dag in Venetië zijn we al vroeg met de bus de stad ingegaan. We hadden daar wel een kaart gekregen van onze camping, maar eigenlijk hadden we daar niks aan. Er waren veelte veel kleine straatjes. En om nou de heletijd op de kaart te kijken vonden wij ook niet zo leuk. We hebben dus alles een beetje op gevoel gedaan. En dat was eigenlijk extra leuk, omdat je in straatjes kwam waar niemand anders liep. Het waren schattige straatjes. En Venetië was echt super mooi. Na een lange wandeling door de kleine straatjes en vele winkeltjes die we zijn in geweest kwamen we uit op pont Rialto. De beroemde brug van Venetië. Het was daar dan ook super druk.

Later zijn we doorgelopen naar
piazza san Marco. Het was daar super mooi. Wel stond het voor een deel onderwater. Dat kon ik me niet herinneren van de vorige keer dat ik daar was. Dat was dan ook best wel een beetje eng idee, omdat sommige winkeltjes zelfs water op hun vloer hadden. Maar dat maakte alles daar wel weer extra spectaculair.

Door het warme weer hadden we besloten om daar langs het water een ijsje te halen. We hadden ook al snel een van de beste bankjes weten te bemachtigen. In de zon met een windje van zee een heerlijk ijsje met wel drie smaken en natuurlijk meloen en met een prachtig uitzicht op het water van venetië. Wat wilde we nog meer. Op dat bankje kwamen we ook nog Belgen tegen die heel aardig waren en ons de uitslag van de wedstrijd Nederland/ Brasilië gaven. We wisten namelijk door het slapen en geen wifi hebben de uitslag niet. Maar gelukkig hebben we gewonnen