dag 16 en 17 van onze reis in het mooie Praag - Reisverslag uit Staré Město, Tsjechische Republiek van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu dag 16 en 17 van onze reis in het mooie Praag - Reisverslag uit Staré Město, Tsjechische Republiek van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu

dag 16 en 17 van onze reis in het mooie Praag

Blijf op de hoogte en volg Benne

20 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Staré Město

Dobry den,

Onze eerste daagjes in Praag zitten er alweer op. Het is hier super mooi en we genieten echt. Dit is zeker wel een van de mooiste en leukste stad van alle steden die we gezien hebben.

Gister de 19e kwamen we na die vreselijke nachttrein om half 7 op het perron in Praag aan. We hebben daar meteen onze forint ingewisseld voor kronen en zijn gelijk de toiletten in gedoken om ons om te kleden en op te frissen. Op het perron hadden we genoeg tijd. Daarom hebben we meteen naar tickets van Praag naar Berlijn gevraagd. Gelukkig waren die er en hebben we een goede trein kunnen regelen. We hebben zelfs al een kaartje tot aan de grens van Duitsland en Nederland. Dus oftewijl al onze trein kaartjes zijn nu gekocht en gewoon gelukt. Geen stress meer om treinen. Dat is echt wel even fijn. We hoeven niks meer te regelen behalve het hostel in Berlijn. Maar dat gaat prima lukken!

Op het perron hebben we ook nog geld gepint en konden we opstap met onze zware rugzak en kronen. We besloten om lopend vanaf het station naar het hostel te gaan. Was uiteindelijk ook goed te doen, omdat ons hostel midden in Praag 1 zit. Wel was het natuurlijk heel heet.

Aangekomen bij het hostel waren we natuurlijk veel te vroeg. Het was nog maar half negen en we konden pas na 2 uur inchecken. Opzich was dat geen probleem. We konden namelijk al onze tassen kwijt in een speciaal hok met een grappig drakenknuffel sleuteltje. Ook hebben we even het hostel bekeken en zagen al snel dat het er prima uitzag. Een computer ruimte, een mooie keuken met uitkijk op een van de belangrijke straten in Praag en ook onze kamer keek op die straat uit. Ook is er nog een kleine chill ruimte met goede wifi waar ik nu dan ook natuurlijk zit