in Milaan en zelfs even in Zwitserland - Reisverslag uit Greco, Italië van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu in Milaan en zelfs even in Zwitserland - Reisverslag uit Greco, Italië van Benne Cosijnse - WaarBenJij.nu

in Milaan en zelfs even in Zwitserland

Blijf op de hoogte en volg Benne

07 Juli 2014 | Italië, Greco

Hey,

Vandaag zijn we om 6 uur opgaan staan. We zijn dan ook erg vroeg uit ons hostel gegaan. We sliepen met 4 andere meisjes in de kamer dus het was nog erg lastig om ze niet wakker te maken. We hebben meteen een metro kaartje gekocht op ons vertrouwde metro stationnetje Louvre Rivoli. Al snel waren we op gare de lyon. Wat echt een super groot station is. We hebben daar snel wat eten gehaald voor in de trein bij wel een hele boze vrouw :D. Na lang wachten konden we dan eindelijk in onze trein. Toen kwam de stress, omdat het bleek dat we wel een wagon nummer op ons kaartje hadden maar geen vaste zitstoelen. Dus overal waar we gingen zitten werden we gewoon weer weg gestuurd. Dat was alles behalve leuk natuurlijk. Gelukkig hadden we uiteindelijk een plaatsje bemachtigd waar niemand om vroeg en daar hebben we de hele reis gezeten tot we bij het plaatsje Lausanne in Zwitserland kwamen. In Zwitserland waren de mensen eigenlijk niet zo aardig en was alles ook heel duur. We hebben daar dus maar wat rond gelopen zodat we toch nog wat van Zwitserland konden zien. De trein van Zwitserland naar Milaan was echt heel mooi. We hadden mooie en eigen plekke en heerlijke lig stoelen zodat we konden slapen. Ook was het uitzicht echt super mooi met zoveel bergen. Ik had nog nooit zo'n mooi landschap gezien.

In Milaan,
Toen we met de trein in Milaan aankwamen was alles eigenlijk heel slecht geregeld. De informatie balies op het station waren dicht en ook de toeristen informatie balie was gesloten. Gelukkig hadden we zelf nog een uitgeprinte metro kaart mee en stond op onze reservering hoe je met de metro naar ons hostel kon komen. Het was een erg gaotisch station en de mensen waren daar niet zo fijn. Doortje en ik wilde een metro kaartje kopen maar we wilden natuurlijk eerst dat apparaat goed lezen en zeker weten of we het goede kaartje kochten. Maar er waren daar mannen die dan het geld uit je hand trokken en dat in de automaat deden en voor jou op de knopjes drukte. En natuurlijk pakte hij dan ook ons wisselgeld in de hoop of die voor zijn "hulp" dan ons wisselgeld zou mogen hebben. We hebben nee gezegd en pakte het geld en de kaartjes en zijn snel de metro in gegaan. Een heel avontuur dus. Ook het hostel was best eng het heet namelijk het scream hostel en het ziet er ook wel heel eng uit. Aan de ingang moet je ook in zo'n apparaatje spreken. Maar gelukkig is hier binnen alles heel mooi en is de vrouw van dit hostel heel aardig. Dat is dus uiteindelijk allemaal goed gekomen.

We zijn net ook nog even in Milaan gegaan om toch nog een beetje indruk van Milaan te krijgen omdat we morgen natuurlijk alweer vroeg weg gaan naar Rome. (Heb er enorm zin in!) in Milaan is het echt heel mooi we zijn meteen naar de plek Odeon (het midden van het centrum) en zijn zo de hele stad door gelopen en hebben we toch nog heel wat mooie kerken en monumenten gezien. Naja ik moet me verhaal nu eindigen want het word tijd om te slapen :D.

Tot morgen en slaap lekker
Groetjes uit Milaan

• 08 Juli 2014 - 16:22

Pita:

Hoi,

Leuk weer het verslag. Grappig dat jullie het landschap daar zo mooi vonden. Dat is dan weer leuk van zo lekker treinen. Heerlijk uit raampje kijken.
    Maar wat een gedoe en geregel soms.
    Hoop op een mooi Rome waar je je ogen uitkijkt en ook kan relaxen.

Groetjes mama

• 08 Juli 2014 - 18:53

Peter:

He Benne en Doortje,

Wat een leuk reisverslag. Wat een leuke reis door Zwitserland naar mooi Milaan. Wat een avonturen met al die behulpzame mannen en soms niet zo aardige en soms juist wel zeer aardige mensen onderweg. Als ik dit schrijf zijn jullie wellicht net aangekomen in Rome. Ik ben heel benieuwd hoe de reis naar Rome is verlopen. Veel plezier en mooi weer gewenst in Rome!

Groetjes uit zeer nat Soest